Niebawem finał remontu Urzędu Miasta

echo_powiatu_um20172 (3)

Sochaczewski ratusz mieszczący się w budynku powstałym w latach trzydziestych minionego stulecia od lat jest gruntownie remontowany. Dzięki prowadzonej krok po kroku modernizacji klienci UM mają już do dyspozycji m.in. windę, podjazd i toalety dla niepełnosprawnych, przestronne Biuro Obsługi Klienta, przeniesioną na parter kasę oraz piękną, klimatyzowaną salę ślubów. Na przebudowę czeka już tylko II piętro UM.

Burmistrz ogłosił właśnie przetarg na przebudowę 504 m pomieszczeń biurowych II piętra oraz całej klatki schodowej. Zwycięska firma na przeprowadzenie robót będzie miała czas do 1 grudnia.

– Oczekujemy od firm ofert cenowych złożonych w dwóch wariantach. W pierwszym, podstawowym, planujemy remont wszystkich pomieszczeń, instalacji elektrycznej, sanitarnej i wentylacji oraz dodatkowo remont klatki schodowej. W drugim wariancie nie ma klatki schodowej. Wszystko zależy od tego, na ile wystarczy pieniędzy. Jeśli oferty wyjdą poza kwotę zabezpieczoną w budżecie, schody będą musiały poczekać – mówi z-ca burmistrza Dariusz Dobrowolski.

II piętro czeka rewolucja. To zmiana obecnego układu pomieszczeń, rozbiórka ścian działowych i budowa nowych w lekkiej konstrukcji, wybicie nowych otworów pod projektowane drzwi, wymiana tynków (pod nimi jest… trzcina), wszystkich drzwi, instalacji elektrycznej, dobudowa wentylacji, montaż oświetlenia awaryjnego, instalacji przeciwpożarowej, przeciwpożarowego wyłącznik prądu, całej sieci komputerowej. Na klatce schodowej trzeba wymienić okładzinę schodów, balustrady, wygładzić i pomalować ściany oraz sufity. II piętro zajmie Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami, Referat Księgowości, Referat Podatkowy i Wydział Sekretarza Miasta.

Ratusz chce, by ekipy nie wyłączały z użytku całej kondygnacji, dlatego najpierw budowlańcy wejdą na wschodnie skrzydło, a po zakończeniu prac przejdą na zachodnie. Ponieważ prace prowadzone będą w funkcjonującym obiekcie, wykonawca musi ograniczyć do minimum pylenie oraz hałas zakłócające obsługę klientów, a szczególnie uciążliwe prace wykonywać po zamknięciu UM.

Gmach ratusza powstał w latach 30 XX wieku. W latach 60 rozbudowano go od strony wschodniej, ale już bez podpiwniczenia. W latach 2008-2009 nadbudowano IV piętro, powstała winda, wymieniono centralne ogrzewanie. Potem wyremontowano piwnice, III i I piętro wraz z salą obrad rady miasta, a w minionym roku także parter. Na najniższej kondygnacji można teraz załatwić większość urzędowych spraw – wyrobić dowód osobisty, pobrać kopię aktu urodzenia w USC, złożyć podanie lub pobrać wzory druków w Biurze Obsługi Klienta, potwierdzić profil zaufany, wnieść w kasie opłatę za śmieci itd. Ostatnim elementem remontu będzie już tylko docieplenie ścian, tam gdzie jeszcze brak izolacji oraz pomalowanie elewacji.

Uruchom galerię zdjęć (ilość zdjęć: 3)Uruchom galerię zdjęć (ilość zdjęć: 3)Uruchom galerię zdjęć (ilość zdjęć: 3)

Uruchom galerię zdjęć (ilość zdjęć: 3)

Powiązane artykuły

*

Podoba Ci się ten artykuł?
Nawet jeśli nie, to i tak możesz polubić profil Echa Powiatu, by zmobilizować do lepszej pracy naszych redaktorów :)